Gambar 1 KITLV Station van de Staatsspoorswegen te
Sourabaja, date 1900.
Sadurunge ana sepur, alat angkut dharat ing pulo
Jawa nggunakake cikar (digered sapi), lan andhong utawa dhokar (digered jaran). Jalaran ongkos angkut
barang larang banget mula Pamarentah Walanda netepake ing Staatsblad No. 141 mbangun
dalan sepur (ril sepur, spoorlijnen) ing tanah Jawa. Pamarentah Walanda ngedegake
perusahaan kanthi jeneng Staatsspoorwegen
Nederlandsch-Indië (Perusahaan Kereta Api Negara Hindia Belanda). Perusahaan
iki ngadeg ing tanggal 6 April 1875. Kantor pusate ana Bandung.
Ril sepur utawa lijn sing dibangun:
1.
Bogor (Buitenzorg) – Bandung – Banjar –
Kuthaharja (Kutoarjo) – Yogyakarta.
2. Surabaya
Kutha – Sidaharja (Sidoarjo) – Tulangan – Majakerta – Madiun – Solo Jebres.
3. Sidaharja
– Pasuruan lan Bangil – Malang.
STASIUN SURABAYA
Stasiun Surabaya diresmekake 16 Mei 1878. Jenenge asli
“Station Soerabaja”, Sourabaia. Wong Surabaya ngarani “Stasiun Semut”. Diarani
stasiun Semut jalaran manggone ana kampung Semut sakidule Pecinan. Saiki kalebu
kelurahan Bongkaran, Pabean Cantikan, Surabaya.
Sing nglakokake sepur sepisanan yaiku
Staatsspoorwegen Oosterlijnen (Perusahaan Kereta Api Negara Wilayah Timur).
Lijn saka Surabaya Malang lan Pasuruan diwiwiti taun
1870 rampung aun 1878, nyambung saka stasiun Sidaharja. Tujuane kanggo ngangkut
asil bumi lan perkebunan saka wilayah Jawa sisih wetan khususe saka Malang lan
Pasuruan menyang Pelabuhan Tanjung Perak.
Saiki sing nduweni PT Kereta Api Indonesia kanthi
jeneng “Stasiun Surabaya Kota”.
Gambar 2 KITLV Station van Sourabaja, date 1902 –
07 –
02
Stasiun Semut nglayani
1. Komuter
Surabaya – Bangil, Surabaya Kota –
Porong, p.p.
2. Dhoho,
Surabaya Kota –
Kertasana – Blitar, p.p.
3. Penataran,
Surabaya Kota – Malang – Blitar, p.p.
4. Tumapel,
Surabaya Kota – Malang, p.p.
5. KRD
Kertosono, Surabaya Kota – Kertasana, p.p.
Stasiun Semut ditetepake kalebu Cagar Budaya wiwit
taun 2013.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar